Grafika samochodowa to dla wielu firm forma mobilnej reklamy, która ma walory nie tylko marketingowe czy informacyjne, ale także wizerunkowe. Obrandowane samochody kojarzą się bowiem z profesjonalizmem oraz ugruntowaną pozycją na rynku. Co należy wiedzieć o tym typie wydruków i dlaczego warto w niego zainwestować? 

Grafika samochodowa wymaga niezwykle indywidualnego podejścia. Auta różnią się między sobą modelami, wielkością i przeznaczeniem, do tego dochodzą preferencje klienta dotyczące powierzchni, jaką chce pokryć folią oraz cały projekt graficzny, obejmujący loga i inne niezbędne informacje. A wydruk to dopiero połowa całego procesu! Kolejnym etapem jest przecież aplikacja folii na poszczególne elementy pojazdu.  

Efekt finalny wart jest jednak zachodu. Grafikę samochodową można bowiem porównać do reklamy, przynoszącej korzyści przez długie lata. Któż z nas nie zainwestowałby w reklamę, która często zmienia lokalizację, w naturalny sposób przemieszcza się ulicami miasta i każdego dnia dociera do setek potencjalnych klientów? To dla firmy duża, jeżdżąca wizytówka, która dodatkowo buduje wizerunek stabilnej i profesjonalnej działalności. Bez różnicy, czy jest to firma zatrudniająca jedną osobę czy korporacja. Wrażenie zawsze pozostaje to samo.

Praca nad grafiką samochodową przebiega w kilku etapach. Pierwszym z nich jest przygotowanie projektu.

Etap 1. Projekt graficzny

Stworzeniem koncepcji grafiki zajmują się nasi doświadczeni specjaliści. Na początku dokładnie poznają oczekiwania klienta i planują wszystkie elementy, jakie mają znaleźć się na samochodzie – napisy, loga, produkty, dane kontaktowe oraz akcenty ozdobne. Wymaga to także znajomości wymiarów konkretnych elementów auta, które mają zostać oklejone. 

Projekt graficzny przechodzi następnie akceptację zleceniodawcy, który ma szansę ocenić wizualizację i wprowadzić swoje poprawki. 

Wizualizacja

Etap 2. Druk na folii

Kolejnym etapem jest druk na folii. Obecnie mamy bardzo bogaty wybór materiałów, jednak w przypadku oklejania całej powierzchni auta, zwykle polecamy folię wylewaną. Oczywiście, wiele w tej kwestii zależy także od pojazdu, samej grafiki czy budżetu klienta. Druk wykonujemy na maszynach latexowych, wykorzystujących atramenty na bazie wody, co jest niezwykle ekologicznym rozwiązaniem.   

Folia wylewana doskonale sprawdzi się, gdy mamy do czynienia ze skomplikowanymi zleceniami, wykonywanym na nieregularnych powierzchniach – pełnych zagłębień, przetłoczeń i narożników.  Charakteryzuje się wysokimi parametrami plastycznymi, ponieważ dobrze się dopasowuje. Jest ponadto niezwykle trwała i gwarantuje doskonały wygląd przez długi czas.

Przy foliach wylewanych istnieje możliwość zabezpieczenia ich w dodatkowy sposób poprzez specjalny laminat. Podnosi to odporność druku na działanie promieniowania UV, a także środków chemicznych wykorzystywanych do mycia auta. 

Etap 3. Oklejanie

Oklejanie samochodu to kluczowy moment w całym procesie. To właśnie dlatego nie warto zdawać się na przypadek i zawsze dokładnie wybrać eksperta z dużym doświadczeniem w tej dziedzinie. Nasi specjaliści mają na koncie setki oklejonych aut, a także autobusów, naczep, łodzi motorowych czy jachtów. 

Folię wylewaną, po uprzednim przygotowaniu karoserii, aplikujemy na zimno, następnie podgrzewamy w celu aktywacji kleju. Jednocześnie przy pomocy specjalnych narzędzi wygładza się powierzchnię, aby pozbyć się nieestetycznych pęcherzyków powietrza. Jest to czasochłonne zajęcie, wymagające niezwykłej precyzji i dbałości o szczegóły. Tylko wtedy możemy liczyć na zadowalający rezultat. 

Grafika samochodowa

Efekt finalny

Grafika samochodowa – ile to kosztuje? 

Jak można się spodziewać, odpowiedź na to pytanie nie jest prosta. Wszystko zależy od stopnia skomplikowania zlecenia, modelu auta oraz powierzchni, na którą aplikujemy folię. Wyceny przygotowywane są więc indywidualnie. 

W ogólnym rozrachunku ta inwestycja jednak bardzo się opłaca – zyskujemy bowiem reklamę, która będzie nam służyć przez wiele, wiele lat. 

 

EnglishGermanPoland