Backlight to zdecydowanie jedna z efektowniejszych form reklamy zewnętrznej. Termin ten oznacza podświetlany od tyłu nośnik, który sprawia, że wydruk przypomina obraz z ekranu o wysokiej rozdzielczości. A wszystko to dzięki specjalnemu materiałowi, który doskonale rozprasza i przepuszcza światło. 

Na przystankach autobusowych, w galeriach handlowych, w sklepach spożywczych, na stacjach kolejowych czy podczas branżowych targów – w tych oraz w wielu innych miejscach spotykamy reklamy typu backlight. Ich zalety jest naprawdę mnóstwo!

Po pierwsze są świetnie widoczne nie tylko za dnia, ale także w nocy, co daje im ogromną przewagę nad zwykłymi billboardami czy nośnikami, które nie mają podświetlenia zewnętrznego. 

Po drugie charakteryzują się wspaniałym nasyceniem kolorów oraz mocno zaznaczonymi kształtami, a to znacząco podnosi atrakcyjność grafiki. Efekt ten uzyskujemy dzięki zastosowaniu specjalnego trybu druku UV przeznaczonego do podświetleń. W trybie tym nakładana jest dodatkowa warstwa tuszu, a za sprawą specjalnego podświetlenia znajdującego się w maszynie DURST, istnieje możliwość kontroli jakości jeszcze w trakcie samego wydruku.

W skrócie mówiąc – backlight to elegancka, trwała i przyciągająca wzrok reklama, obok której ciężko przejść obojętnie. 

Backlight – z czego się składa?  

Backlight to najczęściej kaseton z wbudowanym podświetleniem, którego źródłem są specjalne lampy. Sam w sobie jest po prostu świecącą konstrukcją, na którą napina się i montuje nośnik, wykonany ze specjalnego materiału. Tym materiałem jest winyl – odporny na rozerwanie, zgniecenie, promieniowanie UV czy zmiany temperatury. To właśnie dzięki niemu reklama prezentuje się tak dobrze, nawet po zmierzchu. 

Ze względu na swoją wysoką trwałość, backlight może być stosowany zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Istnieje możliwość zamówienia dowolnego rozmiaru wydruku – od małych nośników po wielkoformatowe billboardy, panele czy konstrukcje. W tej kwestii ograniczyć nas mogą jedynie wyobraźnia oraz… budżet. 

Technologia druku UV 

Nasze backlighty drukujemy techniką UV na maszynie DURST Plus o maksymalnej szerokości rolki wynoszącej nawet 5 metrów. Pozwala to uniknąć panelowania, które jest widoczne po podświetleniu i psuje obraz całości. Backlighty zawsze wysyłamy do klienta nawinięte na gilzy, aby zminimalizować ryzyko wystąpienia wszelkich zagnieceń.

Na czym polega sam proces druku UV? Najprościej rzecz ujmując, na utwardzeniu specjalnego tuszu przy pomocy światła ultrafioletowego. W wyniku tego na powierzchni materiału powstaje cienka warstwa tworzywa sztucznego, która charakteryzuje się wyrazistymi kolorami oraz wyjątkową wytrzymałością

Backlight – dlaczego warto w niego zainwestować?   

Backlight stosuje się zwykle przy reklamach, w których to grafika odgrywa pierwsze skrzypce. Jeśli zależy nam na wyjątkowej estetyce i nasyceniu barw, nie ma chyba lepszej formy, która podkreśliłaby te walory.

Warto także pamiętać, że backlight daje wrażenie nowoczesności i kojarzy markę z wysoką jakością oraz postępem. Kiedy chcemy więc zaprezentować swój produkt czy usługę właśnie w ten sposób, podświetlana reklama sprawdzi się doskonale.   

EnglishGermanPoland